Czy wiesz, że #books #iphone12 i #beautyblogger należały do zbanowanych hashtagów?
Ciężko uwierzyć, że tak niewinnie brzmące # mogą (lub mogły) nieść ze sobą jakiekowliek ograniczenia.
Ale właśnie dlatego powinno się je systematycznie sprawdzać.
Hashtagi mogą być zbanowane na wieki – do tej grupy zaliczamy te, które w całości naruszają regulamin Instagrama np. nawołające do przemocy, o treściach rasistwoskich lub pornograficznych.
Mamy również hashtagi, na które naniesiono ograniczenia okresowo ponieważ na przykład notorycznie duża liczba użytkowników zgłaszała dane treści jako niewłaściwe.
Co się stanie, kiedy użyjemy takiego #?
Staną się dwie rzeczy:
1. Nasze zasięgi zewnętrzne (czyli odbiorcy, którzy nas nie znają) zostaną obcięte.
2. Nasza grafika nie będzie widoczna w zakładce „exploruj”.
Niestety jeden zbanowany # niweluje działanie wszystkich pozostałych.
Jak je sprawdzać?
Można to robić ręcznie; hashtag jest „czysty”, jeżeli po wpisaniu w wyszukiwarce lub w poście wyświetli się jako propozycja.
Można również korzystać z gotowych narzędzi lub aplikacji; najpopularniejsze to: