Audyt Social Media co to i na czym polega?


Audyt mediów społecznościowych to gromadzenie danych z każdego z kont social mediów w jednym miejscu oraz ich analiza.  Jego celem jest dopasowanie profilu strony pod algorytm danej pltaformy
pod względem estetycznym, wykorzystanie potencjału oraz obsługa klienta.

To wszystko pokazuje, co można zrobić aby polepszyć wyniki. Audyt może dotyczyć jednego lub wszystkich profili na których firma prowadzi działania.

Audyt Social Media – korzyści

Przeprowadzenie audytu to dobry sposób na ocenę czy publikowane treści są dopasowane stylistycznie, językowo do grupy docelowej i charakteru profilu.
Taka analiza pozwoli także wyłapać brakujące bądź nieaktualne już informacje.

Audyt Social Media – kiedy warto zrobić?

Audytować powinno się regularnie; co miesiąc, kwartał czy na koniec roku, dopasowując częstotliwość do rytmu funkcjonowania firmy.

W takich momentach warto zorientować się czy na danym kanale nie pojawiły się zmiany w regulaminie bądź nowe opcje promocji profilu.

Innym dobrym momentem na audyt jest zmiana osoby odpowiedzialnej za prowadzenie mediów społecznościowych firmy. Taka analiza nie tylko pozwoli nowej osobie na wdrożenie się w styl prowadzenia profilu, ale także na wprowadzenie nowych pomysłów, świeżości i wyłapanie błędów.

Audyt strony firmowej na Facebooku – co powinno się w nim znaleźć?

1. Nazwa strony firmowej i weryfikacja tożasmości marki.

Nazwa strony powinna się składać z nazwy oraz rozwinięcia, umożliwiającego identyfikację produktów lub usług danej firmy.

2. Zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle –  sprawdzenie contentu graficznego.

Zdjęcie profilowe to zdjęcie, które ukazuję się obok każdego postu publikowanego na Facebooku, dlatego powinno być charakterystyczne i łatwe do zapamiętania.

Natomiast zdjęcie w tle powinno być estetyczne i proste, najlepiej, żeby było graficznie dopasowane do zdjęcia profilowego i tworzyło kontrast kolorystyczny, dzięki czemu uwydatni je na głównej stronie.

3. Dane kontaktowe – sprawdzenie poprawności i aktualności danych.

Podstawowe dane kontaktowe są najważniejsze; bez nich potencjalni klienci nie będą mieli możliwości komunikacji z firmą, dlatego należy sprawdzić takie dane jak; e-mail, numer telefonu, adres firmy, godziny otwarcia, przekierowania czy udostępniane linki.

 

Na koniec mały prezent – poniżej zostawiam link z checklistą do wykorzystania przy audycie!

https://tiny.pl/986rz